N. Emília

Legnagyobb meglepetésemre, következő alkalommal már ők kérték,
hogy újra legyen ilyen zene, mert akkor jobban forog az agyuk.

Ha tömören össze akarom foglalni az eredményt, amit
tapasztaltam a tanultak gyakorlati alkalmazásával: a barokk zene csodát
tett az óráimon. Nézzük egy kicsit részletesebben. Nem akartam
ajtóstul rontani a házba, ezért előbb elbeszélgettem a gyerekekkel
arról, hogy mit szólnának hozzá, ha órák előtt hallgatnánk egy kis
zenét. Ezért arra kértem őket, hozzák el magukkal kedvenc énekesük,
együttesük kazettáját, hogy a tanítási óra elején egy-egy számot
meghallgathassunk közülük. Persze volt, aki fintorgott, zúgolódott, ha
nem az ő zenéje szólt, mégis örült annak, hogy pár perccel rövidebb így
az óra. A diákjaim nem tudták, hogy csupán azt akarom elérni, hogy az
óra eleji feszültség oldódjon. Amikor már egy egész hónapra
szóló kívánságlistám volt a számok sorrendjéről, egy osztályfőnöki óra
keretében beszéltem nekik Mozartról, meg arról milyen hatással van a
zenéje nem csak az emberekre, hanem az állatokra is. Rendkívül tetszett
nekik, hogy a Mozart zenéjét hallgató patkányok gyorsabban jutottak ki a
labirintusból, mint a heavy metalt hallgatók. Felajánlottam, hogy ha
akarják, dolgozatírás közben bekapcsolok nekik egy kis IQ-növelő barokk
zenét. Legnagyobb meglepetésemre, következő alkalommal már ők kérték,
hogy újra legyen ilyen zene, mert akkor jobban forog az agyuk. Gondolom,
nem kell ecsetelnem, milyen nagy változás állt be a tanulmányi
eredményükben. Köszönöm!