Tanulásra hangolva

Rendhagyó könyv a hatékony ismeretszerzésről és spirituális tanulásról szülőknek, pedagógusoknak gyakorlati útmutatóval
Utánvéttel megrendelhető: info@alfahullam., illetve kapható tanfolyamainkon.
Díja: 2250Ft + postaköltség

Ajánlás


Dr. Gyúró Éva
, tanfolyami résztvevőtől a könyvben ismertetett teljes elmés tanulásról:

„A hagyományos tanulással, mintha egész életemben fél lábon álltam volna. Ott volt a másik is, csak eddig nem tettem le. Nem arról van szó, hogy most átállok a másikra… Egyrészt így megint csak egy lábamon állnék, másrészt egy olyan lábon, amit eddig nem használtam. Hanem megmaradok azon, amin eddig álltam, csak éppen leteszem mellé a másikat. Így új egyensúlyi állapot alakul ki.”

 
dr. Domján László agykontroll oktatótól:

„Ha ma járnék az orvosi egyetemre, azonnal rávetném magam erre a könyvre. Maxim barátom ugyanis hatalmas mennyiségű tudással és tapasztalattal rendelkezik a hatékony tanulást illetően (is). Ennek gyümölcs ez a remekmű. Javaslom hát: szakítsd le!”


Szubjektív előszó
Bicskei Kiss László színművésztől, a Főnix Művészeti Műhely vezetőjétől

„Tartottam e könyv elolvasásától, húztam az időt, amíg tehettem: a szerzővel közel négy évtizedes, makacs kitartású barátság köt össze, egy előszó felelőssége, úgy éreztem, meghaladja az erőm. Zavarban vagyok most is, de a bőség zavarában. A tudás, az alkalmazott praktikumok és – bátran állítom – az emberség olyan ösvényén vezet lépésről-lépésre, lépcsőfokról-lépcsőfokra, hogy végül a megértés és elfogadás, a szeretet és a jelenlét fennsíkjára érve utamra bocsásson, amely páratlan. Kaland ez az út, izgalmas utazás önmagunkban és a világban, új perspektívákkal teli, mint egy jó film. Bármennyire is áthárítja az olvasóra a felfedezések örömét, mégis ő az, aki vezetőként irányítja figyelmünket. Végre valaki, aki valamiért, és nem valami ellen mozgósítja erőinket. Valaki, aki gondolataival, szavaival és tetteivel nem az általánosságok szintjén mozog, hanem valóban tesz valamit. Hozzátesz valamit a világhoz, és bármennyire is óvatos könyvében a „jó és rossz tudásának” felelősségével, mégis egy jobb világért tesz úgy, ahogy a legjobban teheti: előbb önmagában, majd azokban, akiket a véletlen? a sors? a gondviselés? az útjába irányít.

Megint tanultam valamit arról, amit tanítok magam is, megint végigvezettek valamin, amit „tudtam, csak elfelejtettem”, mint Micimackó, megint megfogta valaki a kezem, s – mint egy jó színházban – elvezetett oda, ahol jó lenni. Jó lenne lenni. Csak hát – lévén magam is afféle emocionális lény – el-elkanyarodom a józan észtől, bölcsességről nem is álmodom. Vagy álmodom. Hiába, hogy a legpraktikusabb művészet, a színház a kenyéradó gazdám, hiába százszor megélt, átgondolt, továbbadott tapasztalás, gondolat, érzés, ha szembesítenek a józan átgondolással, a higgadt tapasztalással, az ítélkezésmentes jelenléttel: gyermekké változom újra, s szemlesütve tartok lelkiismeretvizsgálatot.

Köszönöm ezt az utazást, Barátom, és szívből ajánlom e könyvet mindazoknak, akik emberségük útján tovább kívánnak lépni.”

TARTALOM

SZUBJEKTÍV ELŐSZÓ.............................................................................................................5
BEVEZETÉS.................................................................................................................................6
A CSODÁTÓL A CSAPDÁIG..................................................................................................9
Fejlődésünk csapdái ................................................................................................................ 9

Miért nem adtuk fel a figyelemért való küzdelmet?...................................................10

Érzelmek kontra intellektus.................................................................................................11

Az „üss vagy fuss” reakciók nyomában ............................................................................12

Látszat és valóság élethelyzeteinkben ...........................................................................14

Röghöz kötő szerepeinkről .................................................................................................16

Tapsrend ....................................................................................................................................16

A valóság leképezéséből fakadó csapdák .....................................................................17

Egyetlen kép többet ér ezer szónál .................................................................................18

A konzerváló és konzerválódott tanulási minták .......................................................19

Az ego kialakulásának előszobájában.............................................................................20

A nyelv különösségéből fakadó lehetőség ...................................................................21

IRÁNYTŰ KERESTETIK!....................................................................................................... 25

Lélegzet és lélekzet ................................................................................................................25

A vonzás törvénye ..................................................................................................................27

A visszanyert figyelem ..........................................................................................................30

Tükröm, tükröm…..................................................................................................................31

A fennsík ....................................................................................................................................34

Céljaink elérését szolgáló, új mentális programok kialakítása ...............................37

Gondolat-nagytakarítás .......................................................................................................37

A megerősítésekben rejlő lehetőség ..............................................................................41

A tiltás és tagadás csapdája ................................................................................................41

A kontrasztállításból fakadó erő........................................................................................43

A testi, lelki karbantartásról ................................................................................................45

A pszichés eredetű fejfájás csökkentése ........................................................................47

Van képünk hozzá! .................................................................................................................49

Az elmetükre-technika..........................................................................................................51

Hétköznapi kiváltó mechanizmusokkal Pavlov nyomában ....................................54

Egyszerű hozzáférés rejtett erőforrásainkhoz ..............................................................54

Az érintés hatalma..................................................................................................................57

A háromujj-technika .............................................................................................................60

Pohárvíz-technika ..................................................................................................................60

JÁRT ÉS JÁRATLAN UTAKON........................................................................................... 63

Sürgős és fontos .....................................................................................................................64

Az eredményes tanulás forgatókönyve ..........................................................................65

A villámolvasás „titkai” ..........................................................................................................67

Az emlékezést akadályozó tényezők kiküszöbölése..................................................69

A többszörös intelligencia ..................................................................................................71

A bűvös 4-11% ........................................................................................................................72

A jó kérdés maga a válasz! ..................................................................................................74

Az apróhirdetésektől a bekezdésekig, fejezetekig .....................................................75

A fenyőfa és díszítése ............................................................................................................77

Kezdjük a kályhánál ...............................................................................................................85

Belső képek hullámain .........................................................................................................86

Zsenimozizás ............................................................................................................................88

A BELSŐ CSÖND KAPUJÁBAN........................................................................................ 93

Kintről befelé ............................................................................................................................93

Hétköznapi ragaszkodásainkról ........................................................................................94

Mindenki egy forma ..............................................................................................................96

A „tabudöntögetésről” ..........................................................................................................98

Az idill elvesztésétől a csendig ....................................................................................... 100

Öld meg a Buddhát! ........................................................................................................... 101

Ki vagyok Én? ........................................................................................................................ 104

Epilógus : RÖPPENŐ PAPÍRSZLETEK .....................................................................107 


Jelentkezés, érdeklődés


Jelentkezni és a jelentkezésről részletesen tájékozódni a kapcsolat oldalon tudnak.


A KAPCSOLAT OLDALRA